Sunday, May 14, 2006

Svenska

Min mama sajer till mej at jag behover skriva en Svenska mer, och det djor jag, faktis. Jag ar INTE bra at det har. Nej, nej, va sin.

Idag ar Mor's Dag, och jag har malat min mama en hjarta mar mina farjar, och jag tikar at det ar ganska bra. NEJ JAG KAN INTE DJURA DET HAR. NEJ NEJ NEJ.

Ingen forstar va jag sajer.

Majsan och Jesper och Tomas och Hanna comer det har somarn. Det ska vara skeet coolt. Jag tror at alla barn (Steve, Jesper, Hanna, och jag) ska sova en sama romat. Va skoj!

Imorn ve har en lacrosse spel. Mera skoj. Jag vet inte om det ar ivag eller hema. Danielle forstar inte va jag sajer.

Ja, men det sista dagen ov skool jag ska bara prata Svensk. Hela dan. Va mina larar ska saja! Mera skoj!

(Om der ar non som pratar Svensk, jag vill bara saja at jag PRATAR Svensk mika bettra det va jag skrivar.)

Jag tror at fur Jol ve ska oka up till Sverige och se Mormor och Morfar och Stefan och alla voren compisar.

Vet du, Gabby... jag skratar at hon. Vet du va det sajer pa henna's LJ? Det ar sa javla roligt.

Nu jag ska ga och ata not, jag tror, for jag ar hungri.

3 comments:

Patrick said...

jess has a hard time understanding your "plethora" of vocabulary words in english. you expect her to understand sweden? what i gathered from it:

your mother told you you needed to say more in sweden. it was mother's day. you went to someone's house for a nice quit evening and dinner. there was no crying. on the last day of school you will only speak sweden. you need to speak it, not just type it. you will go to sweden to visit your grandparents. something about gabby. you have work to do and are hungry.


<9

Anonymous said...

Ha. I'm commenting on my own blog. Ha. This really pisses my off. Ha.

Patrick said...

"This really pisses my off. Ha."

it bet it does piss your off.